גימור ואבזור – זה כל הסיפור

עור

פעם, עור היה נחלתם של רכבי יוקרה בלבד. בשנים האחרונות, הוא זולג לתוך מכוניות הרבה יותר זולות ועממיות. כיום, כבר לא נדיר למצוא ציפוי עור של הגה, ידית בורר ההילוכים וכמובן גם ריפוד המושבים, גם במכוניות שאינן מאד יקרות. מובן, שככל שהעור איכותי וייחודי, כך המחיר יעלה, ויכול אף להזניק את מחיר המכוניות באלפים ואף בעשרות אלפי שקלים. האם אתם בכלל צריכים עור? כן, זה מפנק ונותן רעננות נעימה. אבל, קשה אם בכלל אפשרי לתקן עור, ולעיתים, כשהעור ברמה ירודה, הוא נראה רע מאד לאחר עשר שנים – הוא מתבקע, מתחספס, ומתפורר. זאת ועוד, בארצנו החמה, לא תמיד עור כל כך מפנק אלא עשוי להתגלות כמשהו דביק ומעיק…ניתן לרכוש ריפודי עור משולבים בד, כך שהמחיר כאן נוח יותר.

פנסים ויחידות תאורה

לכאורה, בסך הכל אמצעים להאיר את הדרך, ולספק נראות. אבל, כיום, זה הרבה יותר מכך, ומהווה קרקע פורייה לשלל אביזרי יוקרה בתשלום, אותם מציעים יצרני הרכב. ראשית, רבות מהמכוניות כיום, עוטות מלפנים ומאחור פנסי LED ססגוניים – זה אופנתי אך גם עוצמתי וברור, חסכוני בחשמל ועם חיים ארוכים בהרבה. "חיישני אורות”, היא תוספת מעניינת שמדליקה את האורות באופן אוטומטי כשהחיישנים מזהים שהרכב בחושך – למשל, נסיעה במנהרה, או חשיכה טבעית. תוספת זו אינה יקרה, ולמעשה, ישנן מכוניות שהיא כבר מוטמעת שם כסטנדרט. "תאורה עוקבת פנייה”: ישנם פנסים שבהתאם למצב ההגה, במידה ויש צידוד ופנייה לאחד הצדדים, הפנסים מתכווננים לשם, לשם הארה טובה יותר. בעיקרון, גימיק חביב אך לא ממש הכרחי. פיצ'ר נוסף מכונה "עקוב אחרי הביתה", ופירושו שהאורות נשארים דולקים לפרק זמן נוסף גם לאחר שנעלתם את הרכב, על מנת להאיר את דרככם הביתה. לסיכום פרק התאורה, אי אפשר שלא להזכיר את פנסי הערפל הקדמיים: זו עדיין תוספת שבאירופה היא חיונית הרבה יותר, וברכבי יוקרה מהווה סטנדרט.

מערכת שמע

במרבית המכוניות כיום, ישנה מערכת שמע מובנית באופן אינטגרלי לגמרי. בדקו שהיא תומכת בקובצי MP3 ובקבצים צרובים, אך בדגמי 2011 ואילך, מרבית המכוניות אכן תומכות בהם. כשמערכת השמע של הרכב מותקנת כבר במפעל, אין לכם הרבה מה לעשות בכל הקשור לאיכות או ליכולות – פשוט בדקו לפני שאתם רוכשים את המכונית, שהיא אכן עונה על דרישותיכם. מכונית חדשה מגיעה עם ארבעה, שישה או שמונה רמקולים מובנים, ויש אפילו יותר, בהתאם לסטטוס המכונית ודרגת האבזור שלה. את מרבית המשתמשים, איכות המערכת החדשה תספק. אם לא, יש לבדוק שניתן להחליפה או לשדרגה באופן עצמאי, דבר שניתן רק בחלק מהמכוניות, ובכל מקרה ישנם קיטים לרכישה, שמתחברים לחלל החסר. בגרסאות יקרות יותר ישנה גם תמיכה מלאה בקישוריות אלחוטית Bluetooth שלמעשה הופכת את הרדיו ברכב לדיבורית, והשיחה נשמעת ברמקולים המובנים – יעיל וחביב. שליטה מההגה על מאפייני השמע גם היא פונקציה חביבה אך בעיקר נוחה וגם תורמת לבטיחות, כדאי לאמץ אותה – כיום, גם בגרסאות אבזור סטנדרטיות, תמצאו פונקציה זו. אם אתם בכלל בקטע של מולטימדיה – סרטי DVD, ניווט וכדומה, אולי כדאי לשקול התקנה של מערכות משולבות אצל מתקינים חיצוניים, או אצל היבואן.

בקרת אקלים

תפעול מיכני של המזגן והחימום, הוא דבר מאד מיושן, שלא השתנה מהותית, בשלושים השנים האחרונות. אבל, לאחרונה יותר ויותר מכוניות מציעות לנהגים להתפנק עם בקרת אקלים דיגיטלית – המדובר בצג ובורר, שמאפשר לשלוט באופן ממוחשב ומדויק אחר העוצמה והטמפטרטורה שברכב. במכוניות יקרות יותר, ישנה בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, כשכל אחד אחראי לטמפרטורה באזור שלו, וישנן אפילו מערכות מפוצלות ועצמאיות גם לנוסעים מאחור! מבחינת תוספת בתשלום, בקרת אקלים היא אחת התוספות הרצויות לטעמנו, ברמה השימושית.

גלגלים

"ג'אנטים מגנזיום" הוא צמד מילים עממי שקוסם להרבה מאד נהגים, בעיקר גברים צעירים ושטופי הורמונים. באופן כללי, גלגלים רחבים שמצוידים בחישוקים קלים בסגנון ספורטיבי, הם אביזר מושך מאד, שמשווה לרכב מראה אלגנטי, או קרבי, בהתאם לצורת הגלגל ולחתך הצמיג. קוטר 16 אינצ', 17 אינצ', 18 אינצ' – רוחב 215 מ”מ – האם יש בכך צורך? לא תמיד – גלגלים רחבים עלולים לעיתים לפגוע בהתנהגות הרכב יותר מאשר לגרום לו "לשבת טוב יותר על הכביש", כמו שרבים סבורים. אם תוספת התשלום עבור גלגלים גדולים יותר אינה רבה, למה לא – רק קחו בחשבון, שבכל פעם שתזדקקו להחליף צמיגים או אפילו חישוק שנפגם, המחיר יהיה גבוה יותר מאשר גלגל סטנדרטי בגרסה "עממית".

פורסם ב- תוספות ואבזור

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>